Skap gode minner i jula

Desember. En iskald måned med kuldegrader, glatte veier, frostrøyk og ullundertøy. Likevel er desember en varm måned med forventninger, omtanke, klemmer og sammenkomster. Jeg opplever at alle, både voksne og barn, går rundt med en forventning, en uforløst spenning, som skal munne ut i noe.

Adventstiden har ført med seg ønsker om en god jul, en gledelig jul, en fredfull jul og en rolig jul. Det setter jeg stor pris på. Samtidig vet jeg at julen er ikke noe som blir. Julen er noe jeg skaper. For mine barn, min familie og meg selv.

I jula for seks år siden drømte jeg om å møte den rette og få egne barn. I løpet av den jula slukte jeg alle episodene av «Sex og singelliv», og håpet inderlig at det skulle være min siste jul som singel.

I jula for fem år siden var jeg gravid med mitt første barn, og far til barnet er selvfølgelig «Mr. Right».

Julen for to år siden tilbrakte vi det meste av tiden på sykehuset. A måtte legges inn lenger enn forventet i etterkant av CI operasjonen.

Denne julen håper jeg blir både god, gledelig, fredfull og rolig. Mest av alt håper jeg at julen jeg er med på å skape for mine barn blir en positiv opplevelse for dem, og etter hvert et godt minne de bærer med seg videre i livene sine.

Jeg ønsker alle en gledelig jul, og et godt nytt år.

Jul2012

Nå tar jeg juleferie fra bloggen. Jeg er tilbake på nyåret.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar